Μαγεία με τους παλαίμαχους διεθνείς στη Σέριφο

Eνώθηκαν αθλητισμός και πολιτισμός και αναδέχθηκαν η πρόσφορα της ΠΕΦΟ και η μαγεία του νησιού
Από την εκδήλωση πολιτισμού στο Δημοτικό Σχολείο Σερίφου, και τον αγώνα των παλαιμάχων του νησιού με τους αντίστοιχους  της μεικτής Ελλήνων διεθνών που οργάνωσε η ΠΕΦΟ Σερίφου, στο γήπεδο Αυλόμωνα και βρήκε νικητές με 6-4 τους φιλοξενούμενους. Μέχρι την παρουσίαση της αυτοβιογραφίας του Παναγιώτη Κελεσίδη, τα γλέντια και την ξενάγηση στα μεταλλεία του νησιού και τις ονειρικές του παραλίες...

Θα επιχειρήσουμε να καταγράψουμε το οδοιπορικό της μεικτής παλαιμάχων διεθνών ποδοσφαιριστών, σε ένα νησί, που η ενέργειά του, μας παρέσυρε από τη στιγμή που πατήσαμε στο λιμάνι και η ομορφιά του, μας μάγεψε και μας ταξίδεψε σε άλλες εποχές….

Γράφει ο ΔΗΜΗΡΗΣ ΚΟΥΜΟΥΡΤΖΗΣ

Όταν από το λιμάνι της Σερίφου το Λιβάδι, μπαίναμε στο καράβι της επιστροφής για τον Πειραιά, στο μυαλό μας, σαν κινηματογραφική ταινία, γύριζαν όλα όσα εντυπωσιακά είχαμε ζήσει στο  νησί. Και ηθικοί αυτουργοί για ο, τι εντυπωσιακό είχαμε βιώσει, ήταν οι άνθρωποι της ΠΕΦΟ Σερίφου.

Αφ’ ενός, μας έδειξαν ότι έχουν τον τρόπο να παράγουν και πολιτισμό, με  την τεράστια κοινωνική τους δράση. Και αφ΄ ετέρου, μας «σκλάβωσαν» με την φιλοξενία τους.

Είχαν καταφέρει να ενώσουν τον πολιτισμό με τον αθλητισμό και να αναδείξουν στους παλαίμαχους ποδοσφαιριστές της μεικτής διεθνών, τη μαγεία ενός νησιού, με τεράστιες δυνατότητες, που θα μπορούσε να είναι ένα τεράστιο υπαίθριο μουσείο βιομηχανικής ιστορίας. Κάτι που διαπιστώσαμε από την ξενάγηση που έγινε στα μέλη της αποστολής από τον υπεύθυνο πολιτισμού του νησιού Θεόδωρο Λιβάνιο στο Μέγα Λιβάδι και τον κόλπο Κουταλά και με λύπη διαπιστώναμε ότι δεν έχει γίνει καμιά προσπάθεια ανάδειξης αυτής της πλευράς του νησιού. Όμως αναδείχθηκε και η οικουμενική προσφορά της Π.Ε.Φ.Ο. Σερίφου, τα μέλη της οποίας είναι αγαπητά απ’ όλους τους κατοίκους του νησιού, ανεξάρτητα με τη συλλογική τους προτίμηση.

Με φόντο το Μέγα Λιβάδι, ο Θεόδωρος Λιβάνιος, αναλύει στο πρώτο γκρούπ των παλαιμάχων που αποτελούσαν οι Κελεσίδης, Μπονόβας, Αρδίζολου, Πασπαλιάρης, Παναγιωτόπουλος, την ιστορία για τα μεταλλεία της Σερίφου
Και ευχαριστούμε δημόσια τα μέλη της διοίκησης της Π.Ε.Φ.Ο. Σερίφου, Γιάννη Λυμβαίο, Πέτρο Λιβάνιο, Δημοσθένη Διαμαντή, Γιάννη Χρυσολορά, Μετάλιο Μποφίλιο, Γιάννη Μποφίλιο, Γιάννη και Κώστα Μητροφάνη, Γιάννη Λιερό και  τον πρόεδρο Μάνο Ρεβίνθη, που από την πρώτη στιγμή που πατήσαμε το πόδι μας στο νησί, μέχρι και την αποχώρησή μας, ήταν δίπλα μας αρωγοί σε ο,τι επιθυμούσαμε, για να την επιτυχία της εκδήλωσης.

Τα παιδάκια του Δημοτικού με την διευθύντρια κα Σοφία Βασιλούνη κρατώντας τα δύο χάρτινα καράβια, με τα οποία θα ταξιδέψουν τα καλοκαιρινά-και όχι μόνο- όνειρά τους
Γεμίσαμε λοιπόν από εικόνες και συναισθήματα στο μαγικό νησί της Σερίφου. Από τις όμορφες και γεμάτες ανθρωπιά και αγάπη στιγμές που μας πρόσφεραν οι άνθρωποι της ΠΕΦΟ του νησιού. Γιατί δεν ήταν μόνο το παιχνίδι των παλαιμάχων Σερίφου, με τους αντίστοιχους της μεικτής επίλεκτων διεθνών, που διεξήχθη για φιλανθρωπικό χαρακτήρα στο οποίο οι φιλοξενούμενοι επικράτησαν 6-4.

Ήταν και όσα προηγήθηκαν αλλά και ακολούθησαν της ποδοσφαιρικής γιορτής, που έγινε σε ένα γήπεδο με χώμα και διαστάσεων 8Χ8  στο οποίο ειδικά οι Παλαίμαχοι, που έχουν τιμήσει και τη φανέλα της Εθνικής ομάδας, γύρισαν τον χρόνο πίσω και θυμήθηκαν τα παιδικά τους χρόνια.

«Δυο καράβια τα όνειρά μας» στη γιορτή του Δημοτικού Σχολείου Σερίφου

Οι Παναγιώτης Κελεσίδης και Τάκης Παντέλης, απόλαυσαν την θεατρική παράταση των μαθητών του Δημοτικού και φωτογραφήθηκαν μαζί τους και με τους δασκάλους τους
Όμως ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά που εκτυλίχθησαν, ξετυλίγοντας λεπτό προς λεπτό το κουβάρι των ως παραμύθι αναμνήσεων από όσα ζήσαμε στην Σέριφο. Επιθυμία μας, να καταγράψουμε ως χρονικό, το οδοιπορικό των Επίλεκτων παλαιμάχων στο με ιδιαίτερο χρώμα και ιστορία νησί  των Κυκλάδων.

Και ομολογούμε, ότι το πρώτο ευχάριστο ξάφνιασμα, μετά το μπάνιο, που απολαύσαμε στην παραλία Λιβαδάκια, που βρίσκονται αριστερά πίσω από το μικρό ακρωτήριο του λιμανιού. ήρθε στο υπαίθριο θεατράκι του νησιού. Εκεί οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου με πρωτεργάτες τις δασκάλες τους Ευρυδίκη Λούπα και Νατάσσα Βουρλή, και υπό την επίβλεψη της διευθύντριας Σοφίας Βασιλούνη, ποίησαν πολιτισμό και απέδειξαν πως μπορεί κάποιος με λίγα μέσα να κάνει μεγάλα πράγματα αξιοποιώντας το  μεράκι του.

Ο Ερλίντ, που αρίστευσε στον διαγωνισμό ζωγραφικής στην κατηγορία των δύο πρώτων τάξεων του Δημοτικού δείχνει το έργο του, μπροστά από τους συμμαθητές του και δίπλα στη δασκάλα του
Η αποχαιρετιστήρια θεατρική παράσταση, που ‘έστησαν’ για τους μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης, έμοιαζε επαγγελματική. Με πολύ χορό, τραγούδι και ανάδειξη υποκριτικών ικανοτήτων, εισπράτταμε ότι τα παιδιά επένδυαν την ψυχή τους τόσο πολύ, σα να ήταν επαγγελματίες ηθοποιοί.

Τα δρώντα πρόσωπα, παιδιά ηλικίας από έξι έως δώδεκα ετών, που αποτελούν το έμψυχο δυναμικό ενός Δημοτικού, που στεγάζεται σε δύο κτήρια(!) και μάλιστα με πολλά υλικοτεχνικά προβλήματα, έδωσαν όλη τους την ψυχούλα, για να υπάρχει ένα ζηλευτό και άρτιο σε όλα αισθητικό αποτέλεσμα. Το θέμα της παράστασης, η δράση στο νησί και η ιστορία του. Και την απόλαυσαν περίπου 500 θεατές που στο τέλος, με το χειροκρότημα τους, επιβράβευσαν τους κόπους μια χρονιάς για τα δρώντα πρόσωπα.

Μάλιστα μεταξύ των θεατών που απόλαυσαν την παράσταση ήταν ο Παναγιώτης Κελεσίδης-ο οποίος ήταν το… τιμώμενο πρόσωπο στη Σέριφο, αφού εκεί παρουσίασε για πρώτη φορά το βιβλίο του «Το λιοντάρι του Θρύλου»- και ο Τάκης Παντέλης.

Οι ρήσεις για το συλλογικό πνεύμα, τα «ευχαριστώ» και η αναγνώριση του έργου της Π.Ε.Φ.Ο Σερίφου

Τις νέες φανέλες της Μεικτής Παλαιμάχων επιδεικνύουν οι Μπονόβας και Λάλας στο Camping Coralli και φωτογραφίζονται με τους Λυμβαίο, Ξανθόπουλο, Πασπαλιάρη, Κώστα και Νίκο Καλτσά. Σταμάτη, Ρεβίνθη και Μητροφάνη
Η κα Σοφία Βασιλούνη, εμφανώς συγκινημένη, έριξε την αυλαία της σχολικής χρονιάς, με λόγια καρδιάς. Μιλώντας πάντα σε πρώτο πληθυντικό, για να δώσει το στίγμα του. «Με συλλογικότητα και όταν δουλεύουμε όλοι μαζί, μπορούμε  να πετύχουμε πολλά» έκανε τον απολογισμό της σχολικής χρονιάς. Ευχαρίστησε την Π.Ε.Φ.Ο. Σερίφου για την προσφορά και τις σπουδαίες δωρεές, που έχει κάνει στο Δημοτικό Σχολείο όπως την τοποθέτηση φαναριών στο δρόμο για να περνάνε τα παιδιά. Επίσης τους χορηγούς και τον Σύνδεσμο Σεριφίων τον Σύλλογο γονέων και Κηδεμόνων και την πρόεδρό του Μαρία Παπαζαχαροπούλου για τη συνεργασία τους. Και φυσικά τους δασκάλους Έλλη Ιωαννίδου, Σταυρούλα Παπαευαγγέλου, Μάριο Φαλαγγά, Ευρυδίκη Λούπα, Γιώργο Γεωργιάδη, Αθανασία Αθανασούλη και τον αναπληρωτή διευθυντή Ευάγγελο Καλυβιώτη.

Αναφέρθηκε στα εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιήθηκαν με την κα Νατάσα Καλογεροπούλου στο Κεραμείο, που τα παιδιά έμαθαν την ενασχόληση με τον πυλό. Και επεσήμανε ότι  δούλεψαν όλοι με ομαδικό πνεύμα για να παρουσιάσουν την συγκινητική γιορτή, ξεπερνώντας με πολύ κόπο της δυσκολίες και επενδύοντας όλοι οι συντελεστές, από τα παιδιά μέχρι τους δάσκαλους πολύ από τον προσωπικό τους χρόνο. «Ποτέ ένα έργο, οποιασδήποτε φύσης, δεν μπορεί να είναι ενός. Είναι όλων όσοι συνεργάζονται για την υλοποίησή του. Και ανήκει σε όλους» είπε χαρακτηριστικά. Και επεσήμανε, ότι τα παιδιά που αφήνουν το Δημοτικό για το Γυμνάσιο, θα τα κρατήσουν στην καρδιά τους οι δάσκαλοι και θα δώσουν στα παιδιά τις καλύτερες ευχές, για να ανοίξουν τα φτερά τους, αφού είναι παιδιά ικανά και πολυτάλαντα. Μέρος της εκδήλωσης μάλιστα, ήταν και οι έπαινοι που δόθηκαν από την δασκάλα των εικαστικών Ολυμπιάδα Κελαϊδή, στα παιδιά που συμμετείχαν στον διαγωνισμό ζωγραφικής, με θέμα «Η δική μου χώρα»».

Τα τρία στάδια της ποδοσφαιρικής γιορτής στον Αυλόμωνα

Τα παιδιά της Σερίφου και οι Κελεσίδης, Σταυρόπουλος, Λιμβαίος, Λιβάνιος, ακούνε με ενδιαφέρον τον Πέτρο Ξανθόπουλο, να αναλύει τους λόγους που η βία στα γήπεδα κάνει κακό στο ποδόσφαιρο
Το μεσημέρι του Σαββάτου 11 Ιουνίου, ανήμερα του αγώνα δηλαδή, τα μέλη της αποστολής των παλαιμάχων, φιλοξενήθηκαν για φαγητό στο μαγευτικό Camping Coralli, που βρίσκεται ακριβώς επάνω στην αμμώδη παραλία Λιβαδάκια και προσφέρει καταλύματα σε κυκλαδίτικο στιλ. Περιλαμβάνει μπαρ-εστιατόριο και πισίνα, που κάποιοι από τους παλαίμαχους την απόλαυσαν, πριν φτάσουμε στο γεγονός, που με ανυπομονησία περίμενε ο φίλαθλος κόσμος της Σερίφου. Τον ποδοσφαιρικό αγώνα μεταξύ των παλαιμάχων του νησιού και των Ελλήνων επίλεκτων, που οργάνωνε για φιλανθρωπικό σκοπό η Π.Ε.Φ.Ο. Σερίφου. Και η ποδοσφαιρική γιορτή, που παρουσίασε με μαεστρία ο Πέτρος Λιβάνιος, εκτυλίχθηκε σε τρία στάδια.

Τα παιδιά και οι συμμετέχοντες στην μεικτή παλαιμάχων διεθνών, ακούνε με ενδιαφέρον τα όσα εκφωνεί ο Ιωάννης Λυμβαίος, στον πανηγυρικό της ημέρα έχοντας δίπλα του τον πρόεδρο της Π.Ε.Φ.Ο. Σερίφου Μάνο Ρεβίνθη.
Στο πρώτο, οι Πέτρος Ξανθόπουλος, Γιάννης Λάλας και Ανδρέας Μπονόβας, μίλησαν στα παιδιά για την ομορφιά του ποδοσφαίρου ως άθλημα. Και τα προέτρεψαν πρώτα και πάνω απ’ όλα να είναι φίλαθλοι. Να καταδικάζουν τα γεγονότα  βίας στα γήπεδα και να μη συμμετέχουν σε επεισόδια,  αφού το ποδόσφαιρο, είναι πρώτα και πάνω απ’ όλα ένα παιχνίδι  στο οποίο υπάρχουν όλα τα αποτελέσματα. Και ναι μεν υπάρχει η χαρά της νίκης, όμως είναι μεγαλύτερη η χαρά της συμμετοχής, από την οποία προέρχονται και  τα συναισθήματα που προκαλεί ως άθλημα. Και προέτρεψαν τα παιδιά να γυμνάζονται και να παίζουν ποδόσφαιρο  με την ελπίδα να βελτιώσουν το ταλέντο τους και να κάνουν το όνειρό του να αγωνιστούν σε κάποια μεγάλη ομάδα πραγματικότητα.

Το καλωσόρισμα από τον Ιωάννη Λυμβαίο

Και στη συνέχεια ο ταμίας της Π.Ε.Φ.Ο Σερίφου Ιωάννης Λυμβαίος, καλωσόρισε με τον  μεστό και όλο ουσία λόγο του, τους παλαίμαχους επισημαίνοντας μεταξύ άλλων: «Κύριες, κύριοι, αγαπημένα μας παιδιά, που είσαστε το αύριο του τόπου μας. Η ΠΕΦΟ Σερίφου, σας καλωσορίζει στην σημερινή μας εκδήλωση. Όπως καλωσορίζει και τους βετεράνους ποδοσφαιριστές της μεικτής ομάδας παλαιμάχων διεθνών, που μας τιμάνε με την παρουσία τους για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στο νησί μας. Ο αγώνας που δίνουν οι βετεράνοι ποδοσφαιριστές της Σερίφου με τους αντίστοιχους της μεικτής Ελλήνων διεθνών, έγινε πια θεσμός. Ένας θεσμός, που μοιάζει με συνήθεια, η οποία έγινε λατρεία από όλους μας.  Είναι τιμή γι όλους εμάς στη Σέριφο, να γνωρίσουμε από κοντά τα ποδοσφαιρικά μας ινδάλματα. Να αγωνιστούμε κόντρα σε άσους, που έχουν γράψει ξεχωριστές σελίδες στο ελληνικό ποδόσφαιρο.  Όπως οι Παναγιώτης Κελεσίδης, Πέτρος Ξανθόπουλος, Χρήστος Καλτσάς, Ανδρέας Μπονόβας, Χρήστος Αρδίζογλου, Τάκης Παντέλης, Μπάμπης Σταυρόπουλος, Τάσος Στράντζαλης και τόσοι άλλοι, που συμμετέχουν στην μικτή ομάδα Ελλήνων διεθνών, και οι όποιοι εκτός του Ολυμπιακού, έχουν αγωνιστεί σε Παναθηναϊκό, ΑΕΚ, Απόλλωνα, ΠΑΟΚ, Δόξα Δράμας και άλλες μεγάλες ομάδες της χώρας. Το να παίξουμε μπάλα μαζί τους και να τους φιλοξενήσουμε στο νησί μας, είναι για εμάς μεγάλη υπόθεση. Και είναι σημαντικό ως γεγονός, να θυμηθούνε οι παλιοί, αλλά να μάθουνε και οι νεότεροι, που πολλούς από αυτούς τους άσους η δεν τους έχουνε δει αγωνιζόμενους, η απλά έχουν ακούσει για τα κατορθώματά τους».

Η χαρά των παιδιών και τα τρία δώρα της λαχειοφόρου

Ο Πέτρος Λιβάνιος δίνει στη δασκάλα φυσικής αγωγής κα Νατάσα Βουρλή τις μπάλες, που θα έχουν αποδέκτες τα παιδιά, που κοιτάζουν με έκπληξη και θαυμασμό
Μπορεί ο ήλιος να έκαιγε, και η θάλασσα δίπλα από το γήπεδο, να ήταν δέλεαρ για μια βουτιά, όμως ο χώρος, γύρω από τον αγωνιστικό χώρο ήταν πλημυρισμένος από παιδία κάθε ηλικίας, που είχαν έρθει στο γήπεδο με την δασκάλα φυσικής αγωγής Νατάσα Βουρλή.

Πολλά από αυτά έπαιζαν ποδόσφαιρο στον χωμάτινο αγωνιστικό χώρο του γηπέδου στην Αυλόμωνα, και απολάμβαναν τα γκολ που έβαζαν στις εστίες, στα δίχτυα των οποίων ήταν κρεμασμένες οι σημαίες της Π.Ε.Φ.Ο. Σερίφου. Και γι’ αυτά τα παιδιά, αλλά και τους περίπου 250 θεατές, που κάθονταν στις καρέκλες που είχαν τοποθετήσει οι διοργανωτές κάτω από τα δένδρα στη βορεινή πλευρά του γηπέδου, υπήρχαν ως δώρα μια εμφάνιση, που θα έχει τις υπογραφές όλων των ποδοσφαιριστών, μια μπάλα και ένα βιβλίο του Παναγιώτη Κελεσίδη. Αλλά και δύο μπάλες δώρο στο Δημοτικό σχολείο με τις υπογραφές των ελλήνων επίλεκτων, που συμμετείχαν στην εκδήλωση.

Ο κ.  Ιωάννης Λυμβαίος ευχαρίστησε όλο τον κόσμο για την παρουσία του και υποσχέθηκε ότι κάθε χρόνο, ‘θα κάνουμε ο,τι περισσότερο μπορούμε, για να βελτιώνουμε αυτόν τον θεσμό, να φέρνουμε όσο περισσότερους διεθνείς μπορούμε στη Σέριφο, να διαφημίζουμε το νησί μας, και γεμίζουμε με αναμνήσεις από το παιχνίδι όλοι μας’

Η ευχή από τον Δήμαρχο Αντώνη Αντωνάκη και το πρωτότυπο καλωσόρισμα από τον Θεόδωρο Λιβάνιο

Οι επίλεκτοι διεθνείς φωτογραφήθηκαν με τους νεαρούς θαυμαστές τους, τον Δήμαρχο Σερίφου και τη Δασκάλα τους
Οι διοργανωτές, έδωσαν στη συνέχεια τον λόγο στο Δήμαρχο του νησιού Αντώνη Αντωνάκη, που καλωσόρισε τους επίλεκτους παλαίμαχους στο νησί του μύθου και της πραγματικότητας. Στο ερωτικό νησί των πιο όμορφων παραλιών του Αιγαίου. Και αφού χαρακτήρισε τιμή για το νησί την παρουσία τους στη Σέριφο, ευχήθηκε τη νέα χρονιά, το όμορφο νησί να είναι σε θέση να υποδεχτεί τους παλαίμαχους  σε ένα καινούργιο γήπεδο, όπως αρμόζει στην ιστορία τους, αφού όπως έλεγε στο παρασκήνιο, το χωμάτινο γήπεδο του Αυλόμωνα, δεν ταιριάζει στην προσφορά τους στο ελληνικό ποδόσφαιρο.

Ακολούθως ο υπεύθυνος επί των πολιτιστικών θεμάτων του Δήμου, Θεόδωρος Λιβάνιος, που μας εντυπωσίασε με τις γνώσεις και τη δράση του στο νησί, αφού εκτός των άλλων έχει καθιερώσει  και παραδοσιακό φεστιβάλ δαυλού, άφησε την κινηματογραφική του μηχανή, με την οποία καταγράφει τις δράσεις στο νησί και πήρε το μικρόφωνο. Επιθυμία του, να  να καλωσορίσει με ένα αυθόρμητο τρόπο τους διεθνείς: «Καλοσωρίζει η Σέριφος, τους διεθνείς μας πάλι και αυτό για όλο το νησί, είναι τιμή μεγάλη» είπε. Και καταχειροκροτήθηκε ακόμη και τους διεθνείς, που ενθουσιάστηκαν.

Κατάθεση ψυχής από τον Παναγιώτη Κελεσίδη στο βιβλίου του 

«Το λιοντάρι του θρύλου» ….

Ο Παναγιώτης Κελεσίδης μιλάει στο κοινό κάθε ηλικίας για το βιβλίο του
Και στη συνέχεια ο Παναγιώτης Κελεσίδης έκανε αναφορά στο βιβλίο του για το οποίο μίλησαν στη συνέχεια τρείς βετεράνοι άσοι και ο δημοσιογράφος Αλκής Πασαλίδης, η σύντροφος του οποίου παλιά Πρωταθλήτρια Ελλάδος στην κολύμβηση Βιβή Πρωτόπαπα, είναι από τη Σέριφο.

«Βλέπω πολλά παιδάκια και συγκινούμαι… Γυρίζω τον χρόνο πίσω και θυμάμαι πως ξεκίνησα να παίζω μπάλα κι εγώ σε μια πόλη της επαρχίας. Τις Σέρρες. Με ρωτάνε πολλοί γιατί αποφάσισα να ξεκίνησα την  παρουσίαση του βιβλίου μου από τη Σέριφο. Κατ’ αρχήν γιατί είναι ένα νησί που αγαπάω. Και έχετε αποδείξει ότι  μας αγαπάτε πάρα πολύ και εσείς. Και σας ευχαριστούμε. Κι έπειτα γιατί όταν ξεκίνησα να παίζω ποδόσφαιρο, το έκανα σε μια πόλη της επαρχίας και όχι στην Αθήνα, που ως Πρωτεύουσα, δίνει περισσότερες ευκαιρίες απ’ ότι οι πόλεις της επαρχίας. Την εποχή που ξεκίνησα να παίζω μπάλα, όλα ήταν διαφορετικά. Δεν υπήρχαν τόσα μέσα. Χάλαγα τα παπούτσια μου και η μητέρα μου, φώναζε. Αγαπούσα όμως το ποδόσφαιρο. Όπως πρέπει να το αγαπάτε κι εσείς. Όμως πρώτα απ’ όλα πρέπει  να αγαπάτε τη γνώση και το σχολείο. Να μάθετε γράμματα. Να είσαστε καλοί στα μαθήματα σας και μετά να ασχολείστε και με τον αθλητισμό, αφού γυμνάζοντας το κορμί, ολοκληρώνεται την προσωπικότητά σας» είπε μεταξύ άλλων  Παναγιώτης Κελεσίδης και συνέχισε: «Στο βιβλίο, κάνω κατάθεση ψυχής. Αναφέρω όλα όσα έζησα. Τι είδα, τι έμαθα… Κάνω αναφορά και στα λάθη μου. Γράφω γι’ αυτούς που μου συμπαραστάθηκαν, αλλά και γι’ αυτούς που με κυνήγησαν. Και είναι όλα αλήθεια. Όπως αληθινός ήμουνα πάντα και παραμένω. Ζητάω συγνώμη από κάποιους που στεναχώρησα και συγχώρεση απ’ όλους. Ελπίζω να σας αρέσει» τόνισε. Και όλοι του ευχήθηκαν «καλοτάξιδο το βιβλίο».

Οι ομιλίες των διεθνών για το «καλοτάξιδο» βιβλίο

Με ενδιαφέρον ακούνε τα παιδάκια, τα όσα λέει ο Τάκης Παντέλης για τον Παναγιώτη Κελεσίδη. Δεξιά ο πρόεδρος της ΠΑΕΦΟ Σερίφου Μάνος Ρεβύνθης και ο Μιχάλης Λιβάνιος
Και στη συνέχεια, πήραν το λόγο παλαίμαχοι άσοι που έχουν ζήσει τον Παναγιώτη Κελεσίδη. Αρχικά μίλησε ως εκπρόσωπος των γηπεδούχων ο Μιχάλης Λιβάνιος, που αναφέρθηκε στον τρόπο που πήγε ο Παναγιώτης Κελεσίδης στον Ολυμπιακό, τον πρώτο αγώνα του με την Κάλιαρι, για το πώς τραυματίστηκε από τον Μωραϊτέλη στον αγώνα με τον Πανιώνιο και  ‘έπλεξε’ το εγκώμιο  του πρώην προέδρου του Ολυμπιακού Νίκου Γουλανδρή αλλά και των αδελφών Ανδριανόπουλου.

Στη συνέχεια το λόγο πήρε  ο διεθνής τερματοφύλακας, Τάκης Παντέλης, που αγωνίστηκε σε Απόλλωνα-ΠΑΟΚ-Πανιώνιο και έχει περισσότερες από 400 συμμετοχές στις Εθνικές κατηγορίες:

«Νοιώθω δέος και σεβασμό για τον Παναγιώτη Κελεσίδη, που είναι από τους κορυφαίους τερματοφύλακες, που έχει βγάλει η χώρα μας. Για μένα ήταν πρότυπο. Ήμουν 18 χρονών όταν τον πρωτοείδα και από τότε τον ‘κουβαλάω’ μέσα μου. Και δεν είναι μόνο μεγάλος τερματοφύλακας, αλλά και τεράστιος ως άνθρωπος. Όταν ήμασταν στην Εθνική ομάδα, ως τρίτος τερματοφύλακας, μας συμβούλευε και μας πρόσεχε, δείγμα του ότι δεν ένοιωθε ανασφάλειες και επιθυμούσε να μεταφέρει την πείρα του και στους άλλους. Όμως δυστυχώς ηταν άτυχος, αφού αποχώρησε νωρίς εξ αιτίας ενός τραυματισμού, από την ενεργό δράση. Η αλήθεια είναι ότι νοιώθω περίεργα μιλώντας για τον Παναγιώτη Κελεσίδη. Γιατί για να μιλήσεις για την αξία αυτού του ανθρώπου και την προσφορά του ως τερματοφύλακα, δεν φτάνουν λίγα λεπτά. Ούτε καν ώρες… Θα μπορούσε να μιλάει κάποιος για τον Παναγιώτη ημέρες ολόκληρες. Το βιβλίο, είναι πολύ καλό και γράφει τις αλήθειες της ζωής του. Του εύχομαι ο, τι καλύτερο στην ζωή του, και  είμαι σίγουρος ότι το βιβλίο του θα σας μαγνητίσει».

Οι Πασαλίδης, Μπονόβας και οι υπογραφές

Ο Παναγιώτης Κελεσίδης και οι Χρήστος Αρδιζογλου και Μπάμπης Σταυτόπουλος, ακούνε τον δημιουργό της ομάδος επίλεκτων με τις περίπου 300 συμμετοχές στις εθνικές κατηγορίες Ανδρέα Μπονόβα, να ‘πλέκει’  το εγκώμιο για το «λιοντάρι του Θρύλου», όπως τιτλοφορείται η αυτοβιογραφία του Σερραίου τερματοφύλακα
Ο δημοσιογράφος Αλκής Πασαλίδης ήταν αυτός που  πήρε τον λόγο στη συνέχεια, για να πλέξει το εγκώμιο του Παναγιώτη Κελεσίδη. «Ο Κελεσίδης είναι από τους ακρογωνιαίους λίθους σε μια γενιά ποδοσφαιριστών, που σφράγισαν με την παρουσία τους μια εποχή. Μου τα χάλαγε λίγο γιατί ήταν λίγο οξύθυμος και άμα τσαντιζόταν μπορούσε να πάρει στο κυνήγι τον αντίπαλο . Όμως ο Πόντιος σε αυτό το βιβλίο, μιλάει με την ψυχή του. Και να ξέρετε, ότι ο Παναγιώτης Κελεσίδης, είναι από τα καλύτερα παιδιά και λέει αλήθειες στο βιβλίο του. Παναγιώτη καλή επιτυχία σε ο,τι και εάν κάνεις και το βιβλίο σου να είναι καλοτάξιδο.

Ο δημιουργός της ομάδος Επίλεκτων παλαιμάχων Ανδρέας Μπονόβας, καθόταν σε μια γωνία και απολάμβανε όσους μιλούσαν για τον Κελεσίδη: «Ένα ο Παναγιώτης δεν ήταν καλό παιδί, δεν θα κάναμε παρέα και δεν θα συμμετείχε και σε αυτή τη ομάδα, που όλοι είμαστε μια οικογένεια. Το βιβλίο του είναι κατάθεση ψυχής. Είναι καλογραμμένο  και το διαβάζει κάποιος, χωρίς να πάρει αναπνοή. Και ευχαριστιέται αφού αυτά που διαβάζει, τον γυρίζουν χρόνια πίσω και  είναι σα να ζει ο αναγνώστης τα γεγονότα» είπε.

Ο Άρης Σταμάτης υπογράφει τη φανέλα του Ολυμπιακού, που δόθηκε ως δώρο στη λαχειοφόρο, ενώ οι Χρήστος Αρδίζογλου και Μπάμπης Σταυρόπουλος, φαίνεται να περιμένουν με ανυπομονησία τη έναρξη του αγώνα
Οι επίλεκτοι παλαίμαχοι διεθνείς, χαλάρωναν πριν από την μεγάλη μάχη με τους γηπεδούχους κάτω από τον παχύ ίσκιο που πρόσφεραν τα πεύκα γύρω από την βόρεια πλευρά του γηπέδου. Εκεί που είχαν βρει ‘καταφύγιο’ και οι καθισμένοι σε καρέκλες καφενείων, θεατές. Οι διεθνείς,  έβαζαν τις υπογραφές τους, τόσο στη φανέλα που δημοπράτησαν οι διοργανωτές, όσο και στις μπάλες που θα δίνονταν στα παιδιά Και σχολίαζαν την εντυπωσιακή προσέλευση του κόσμου, που παρά τη ζέστη, είχε αποφασίσει να αφήσει τις παραλίες, και να δώσει παρόν σε ένα γεγονός που γίνεται-όπως τα πανηγύρια-μια φορά το χρόνο στο νησί.

Εντυπωσκαικό και πρωτότυπο το θέαμα, να κάθονται οι θεατές κάτω από την σκιά των δένδρων-που είχαν τοποθετήσει οι διοργανωτές τις καρέκλες-για να παρακολουθήσουν τον αγώνα
Ο Παναγιώτης Κελεσίδης, καθόταν στον ειδικά διαμορφωμένο από τους διοργανωτές χώρο, για να υπογράψει τα βιβλία του σε όσους είχαν την τύχη να τα αγοράζουν και να εισπράττουν και την αφιέρωσή του. Υπέγραφε με τα «ως τανάλια» δάκτυλά του, που ακόμη και τώρα ‘καπακώνουν’ την μπάλα στην αγκαλιά του. Λες και τα χέρια του είναι μαγνήτης για την στρογγυλή Θεά, που σχεδόν ποτέ δεν τον πρόδωσε, αφού είχε απόλυτη εμπιστοσύνη στις ικανότητες του και την σαγήνευε.

Το ίδιο θα έκανε και λίγα λεπτά αργότερα, όταν θα φορούσε τα γάντια του, για να καθίσει κάτω από τα γκολπόστ και να υπερασπιστεί την εστία των Ελλήνων Επίλεκτων παλαιμάχων στον αγώνα με τους παλαίμαχους της Σερίφου, που θα ακολουθούσε.

Μια θαυμάστρια του Παναγιώτη Κελεσίδη και μέλος της Π.Ε.Φ.Ο. Σερίφου, τον φωτογραφίζει την ώρα, που υπογράφει το βιβλίο του, για να το δώσει σε αγοραστές του. Κάτω, ο Χρήστος Αρδίζογλου, ελέω ζέστης έβγαλε τη φανέλα και κάθεται αμέριμνος
Θυμήθηκαν  τα νιάτα τους σε γιορτή ποδοσφαίρου

Με μπροστάρη τον παλαίμαχο διεθνή διαιτητή Α΄ Εθνικής, στις περιόδου 2001-2008  Ανδρέα Πασπαλιάρη, που μεταξύ άλλων, ήταν και μέλος στην Εθνική ομάδα στίβου ως βαδιστής και συνοδεία από παιδάκια, μπήκαν γύρω στις 18:00 οι ομάδες στον ξερό αγωνιστικό χώρο. Χαιρέτησαν τους θεατές που στωικά περίμεναν καθισμένοι σε καρέκλες καφενείου κάτω από τα δένδρα να ξεκινήσει ο αγώνας, και έβγαλαν τις καθιερωμένες φωτογραφίες.

Η πολύ καλή ομάδα των παλαιμάχων Σερίφου, σε πλήρη σύνθεση
Όλα ήταν έτοιμα για να ξεκινήσει μια ποδοσφαιρική γιορτή και τα δρώντα πρόσωπα να θυμηθούνε τα νιάτα τους, όταν αγωνίζονταν  σε γήπεδα με χώμα και έδινα τη μπάλα με μια, για να προλάβουν το ‘γκελ’ της στον αγωνιστικό χώρο. Και περίπου στις 18:10, δόθηκε από τον Ανδρέα Πασπαλιάρη το εναρκτήριο λάκτισμα, για να ξεκινήσει ο τέταρτος στη σειρά αγώνας μεταξύ των δύο ομάδων, που από την αρχή του, έμοιαζε γιορτή και είχε 70λεπτη διάρκεια.

Με την Μικτή Παλαιμάχων Ελλάδος ξεκίνησαν οι Παναγιώτης Κελεσίδης, Τάσος Στράντζαλης, Χρήστος Καλτσάς, Πέτρος Ξανθόπουλος, Ανδρέας Μπονόβας, Γιάννης Λάλας, Χρήστος Αρδίζογλου και Νίκος Πατσιαβούρας. Στην συνέχεια αγωνίστηκαν και οι Τάκης Παντέλης, Λάζαρος Σύρμας, Μπάμπης Σταυρόπουλος, Άρης Σταμάτης, και Κώστας Καλτσάς.

Με τους παλαίμαχους Σερίφου, ο προπονητής Γιάννης Μητροφάνης, ξεκίνησε τους Σπύρο Φραγκουλάκη, Νετάλη Μποφίλιο, Μίλτο Πελοπονήσιο, Παναγιώτη Αντωνάκη, Γιάννη Χρυσολορά, Φωκίωνα Γαβριήλ, Δημήτρη Βαραγιάννη και Γιάννη Μποφίλιο. Στην πορεία του αγώνα, χρησιμοποιήθηκαν και οι Στέφανος Λιερος, Κωνσταντίνος Ζαχαρόπουλος, Ανδρέας Χερχαντέλης, Δημοσθένης Διαμαντής, Πέτρος Λιβάνιος, Μανώλης Χριστοδούλου, Μιχάλης Λιβάνιος, Κώστας Γούναρης, Μιχάλης Τσιλαβής, Θανάσης Γερασιμίδης, Ηλίας Μητροφάνης, Γιάννης Λιερός Γιάννης Γαλανός και Γιάννης Λυμβαίος.

Πάθος –δύναμη και εντυπωσιακά γκολ

Οι Φωκίων Γαβριήλ, Ανδρέας Πασπαλιάρης, Ανδρέας Μπονόβας παρακολουθούν την  ενέργεια του Πέτρου Ξανθόπουλου, ενώ ο Γιάννη Μποφίλος τρέχει να καλύψει κενούς χώρους
Στον χωμάτινο αγωνιστικό χώρο του γηπέδου στον Αυλόμωνα, παρακολουθήσαμε ένα εντυπωσιακό σε εξέλιξη παιχνίδι, που είχε δύναμη , πάθος και εντυπωσιακά γκολ. Οι γηπεδούχοι προηγήθηκαν στο 5΄ πλασέ του πολύ καλού Μίλτου Πελοπονήσιου, μετά από εντυπωσιακό συνδυασμό του με τον ακούραστο Φωκίων Μιχαήλ. Οι φιλοξενούμενοι αντέδρασαν, αλλά βρήκα απέναντί τους τον πολύ καλό τερματοφύλακα των γηπεδούχων Σπύρο Φραγκουλάκη.

Ο Ανδρέας Μπονόβας με τον πορτιέρο των γηπεδούχων Σπύρο Φραγκουλάκη
Ο Φραγκουλάκης, στις φάσεις του 19΄ του 22΄και του 25΄ σταμάτησε τρείς φορές τον Ανδρέα Μπονόβα, πέφτοντας στα πόδια του και στερώντας του τη χαρά να χρηστεί σκόρερ. Είχε προηγηθεί στο 9΄ η κεφαλιά άουτ του φιλότιμου Χρήστου Αρδίζογλου στη σέντρα «διαβήτη» του 53χρονου Ανδρέα Μπονόβα. Αλλά και τα σουτ του 57χρονου Πέτρου Ξανθόπουλου και  του 64χρονου και «σημαία» για την Δόξα Δράμας Τάσου Στράντζαλη (12΄ -17΄), που έφυγαν άουτ.

Οι φιλοξενούμενοι ισοφάρισαν στο 27΄ με πλασέ του Πέτρου Ξανθόπουλου, οι οποίος αξιοποίησε ιδανική πάσα από τον πολύ καλό Γιάννη Λάλα και πήραν το προβάδισμα στο 32΄  με αυτογκόλ του Κώστα Γούναρη, που ‘προδόθηκε’ από την τροχιά της μπάλας όταν την είδε να ‘γκελάρει’ στο πόδι του στην κόντρα με τον Γιάννη Λάλα, στην προσπάθειά που ο αμυντικός των γηπεδούχων είχε κάνει  να την απομακρύνει. Με το σκορ 1-2 λοιπόν έληξε το α΄ ημίχρονο και δρώντα εντός αγωνιστικού χώρου πρόσωπα και διοργανωτές, ετοιμαστήκαν για μια από τις μεγάλες στιγμές της εκδήλωσης, που είχε προγραμματιστεί για το ημίχρονο. Τη βράβευση του Νίκου Γιούτσου..

Η Βράβευση του Νίκου Γιούτσου

Ο Νίκος Γιούτσος κρατάει την πλακέτα εν μέσω του Δήμαρχου Σερίφου Αντώνη Αντωνάκη(αριστερά) και του Προέδρου της Π.Ε.Φ.Ο. του νησιού Μάνου Ρεβύνθη. Στα άκρα δεξιά και αριστερά οι Πέτρος Λιβάνιος και Ιωάννης Λιμβαίος
Ο πρώτος πολίτης της Σερίφου, ο Δήμαρχος Αντώνης Αντωνάκης κλήθηκε από τους ανθρώπους της Π.Ε.Φ.Ο. του νησιού που ήταν οι διοργανωτές να τιμήσει με αναμνηστική πλακέτα το Νίκο Γιούτσο. Τον θρυλικό κυνηγό, που γεννήθηκε στην Καστόρια στις 16 Απριλίου 1942, όμως μεγάλωσε στην Ουγγαρία, στην οποία έκανε τα πρώτα ποδοσφαιρικά του βήματα, αγωνιζόμενος στην Τσέπελ .Σ.Κ. από το 1960 μέχρι το 1964.  Ο κυνηγός, που έμεινε στη μνημη όλων μας από το θρυλικό «έμπαινε Γιούτσο», από  το 1964 μέχρι το 1974 φόρεσε 276 φορές τη φανέλα του Ολυμπιακού και σημείωσε 100 γκολ, Στη συνέχεια για δύο περιόδους αγωνίστηκε στον Εθνικό Πειραιώς και είχε 43 συμμετοχές με δύο γκολ ενώ διατέλεσε και υπηρεσιακός προπονητής του Ολυμπιακού την περίοδο 1980-81.

Ο κ. Αντωνάκης, ευχαρίστησε τους άσους που αποτελούσαν την μεικτή παλαιμάχων διεθνών, οι οποίοι επισκέφτηκαν για ακόμη μια φορά το νησί και μίλησε για τιμή που γίνεται σε όλο το νησί. Όπως χαρακτήρισε τιμή του, ότι θα δώσει αναμνηστική πλακέτα σε ένα από τους κορυφαίους Έλληνες ποδοσφαιριστές. Ευχήθηκε μάλιστα ο επόμενος αγώνα μεταξύ των δύο ομάδων στη Σέριφο, να διεξαχθεί σε γήπεδο που αρμόζει στην προσφορά τους στο ελληνικό ποδόσφαιρο, αλλά και την αξία τους.

Ο κ. Ιωάννης Λυμβαίος, έδωσε στον Δήμαρχο την πλακέτα και ο τελευταίος στον αποδέκτη της. Και ο κ. Γιούτσος, αφού ευχαρίστησε για την τιμή, μίλησε για την ζεστασιά που εισέπραξε  από τους κατοίκους της Σερίφου, που χαρακτήρισε νησί «κόσμημα» για τις ομορφιές του, ευχήθηκε την επόμενη χρονιά η Σέριφος να υποδεχθεί τους Παλαιμάχους σε ένα νέο γήπεδο με χόρτο. Μάλιστα όπως χαρακτηριστικά είπε η δημιουργία τέτοιου γηπέδου, θα ενθαρρύνει και τα μικρά παιδιά να ασχοληθούν με τον αθλητισμό και ειδικότερα το ποδόσφαιρο.

Ο καταιγισμός του β΄ ημιχρόνου και τα επτά γκολ!
Φωτογραφία με φόντο την χώρα της Σερίφου που σκιαγραφεί ελεώ σκόνης απ χώμα τις δύσκολες συνθήκες του παιχνιδιού. Ο Ανδρεάς Μπονόβας σε επίθεση που παρακολουθεί ο Χρήστος Καλτσάς
Και μετά την τιμή στο Νίκο Γιούτσο, ο Παναγιώτης Κελεσίδης, έδωσε την θέση του κάτω από δοκάρια στον Τάκη Παντέλη, αφού έπρεπε να υπογράφει τα βιβλία του. Και ξεκίνησε το εντυπωσιακό σε διακύμανση σκορ Β’ ημίχρονο.

Οι φιλοξενούμενοι με γκολ από κοντινό πλασέ του Γιάννη Λάλα (39΄) και σουτ  του Νίκου Καλτσά (42΄) έκαναν το 1-4. Για να μειώσουν οι γηπεδούχοι με δύο εκπληκτικά σε εκτέλεση γκολ. Το πρώτο από τον Πέτρο Λιβάνιο (46΄), που μετά το γκολ αποχώρησε τραυματίας, αλλά καταχειροκροτούμενος  και όπως είπε «ήρθε η ώρα να κρεμάσει τα παπούτσια του» .

Το δεύτερο από τον Γιάννη Λυμβαίο (49’), που έστειλε τη μπάλα στο «γάμα» του ανήμπορου να αντιδράσει Τάκη Παντέλη και ψηφίστηκε το καλύτερο γκολ του αγώνα. Μάλιστα το γκολ, του Λιμβαίου, πανηγυρίστηκε πολύ έντονα, από τους γηπεδούχους, που σήκωσαν τον σκόρερ στις πλάτες!

Ο σκόρερ του πρώτου γκολ στον αγώνα Μίλτος Πελοπονήσιος. σε ενέργειά του, που παρακολουθεί ο Νίκος Πατσιαβούρας
Οι παλαίμαχοι της Σερίφου μάλιστα απείλησαν δύο φορές με ισοφάριση, όμως στην πρώτη (52΄) το σουτ του αεικίνητου Γιάννη Μποφίλιου από ευνοϊκή θέση, απόκρουσε ο Παντέλης και στην άλλη, (57΄) ο δραστήριος Παναγιώτης Αντωνάκης, έστειλε τη μπάλα στο δοκάρι.  Και αφού δεν έγινε η ισοφάριση, ο Τάσος Στράντζαλης με ατομική ενέργεια και πλασε έκανε στο 62΄ το 3-5, για να μειώσει δύο λεπτά αργότερα ο πολύ καλός Γιάννης Μποφίλιος. Την αυλαία των γκολ έριξε στο 68΄με πολύ ωραίο γκολ ο Ανδρέας Μπονόβας, που για ακόμη ένα αγώνα, απέδειξε ότι δεν του αρέσει να χάνει ούτε …στο τάβλι.

Τα κύπελλα και τα αναμνηστικά

Με τα μετάλλια τους στο στήθος και τα αναμνηστικά διπλώματα ανά χείρας φωτογραφήθηκαν οι παλαίμαχοι διεθνείς με τους Νετάλη Μποφίλο, Μάνο Ρεβύνθη, Γιάννη Λυμβαίο και Πέτρο Λιβάνιο των διοργανωτών
Και αφού ο Ανδρέας Πασαπαλιάρης(σ.σ. ο οποίος αν και φίλος με τον προπονητή των γηπεδούχων Γιάννη Μητροφάνη, δεν ευνόησε την… έδρα) σφύριξε για τελευταία φορά στον αγώνα, ξεκίνησε το τρίτο μέρος της γιορτής…. Περιελάμβανε την απονομή αναμνηστικών διπλωμάτων και μεταλλίων στους συμμετέχοντες ποδοσφαιριστές, Κύπελλα στις δύο ομάδες και πολύ… παγωτοθεραπεία.

Ο Παναγιώτης Κελεσίδης, παρέδωσε τη φανέλα που φοράει στους διοργανωτές της Π.Ε.Φ.Ο. Σερίφου. Διακρίνονται Κώστας Μητροφάνης, Πέτρος Λιβάνιος, Μάνος Ρεβύνθης, Γιαννης Λυμβαίος, Νετάλης Μποφίλιος, Μανόλης Χριστοδούλου
Ήταν η ώρα που οι ποδοσφαιριστές των δύο ομάδων, θα δρόσιζαν την δίψα που τους είχε προκαλέσει η ζέστη, με πολύ παγωτό από τη εταιρία «Κρι-Κρί», στο stand της οποίας τρείς γλυκύτατες δεσποινίδες και ένας νεαρός, ήταν πρόθυμοι να εξυπηρετήσουν προσφέροντας δωρεάν παγωτό τους θεατές-κυρίως τα παιδιά χωρίς οι μεγάλοι να παίρνουν… κόκκινη κάρα-αλλά και τους ποδοσφαιριστές. Εν μέσω παγωτοθεραπείας λοιπόν, ο πρόεδρος της Π.Ε.Φ.Ο Σερίφου Μάνος Ρεβύθης παρέδιδε δε έναν-ένα τους ποδοσφαιριστές το αναμνηστικό μετάλλιο συμμετοχής του στον αγώνα και το δίπλωμα.

Ο συγκινητικός Χρήστος Αρδίζογλου εν μέσω Πέτρου Λιβάνιου και Μάνου Ρεβύνθη
Αρχικά στους φιλοξενούμενους, που χειροκροτούσε ο κόσμος, αφού τα ονόματά τους ακούγονταν ένα προς ένα, από τον παρουσιαστή της εκδήλωσης. Και στη συνέχεια ο Παναγιώτης Κελεσίδης, θέλοντας να ευχαριστήσει τα μέλη της ΠΕΦΟ για την φιλοξενία και την αγάπη τους, χάρισε στους εκπροσώπους του συνδέσμου την εμφάνισή του από τους αγώνες των παλαιμάχων του Ολυμπιακού.

Ο κόουτς των γηπεδούχων Γιάννης Μητροφάνης, κρατώντας το αναμνηστικό δίπλωμα και το βιβλίο του Παναγιώτη Κελεσίδη
Και στη συνέχεια, ο Γιάννης Λυμβαίος, έδωσε το Κύπελλο στους νικητές, που από κοινού το σήκωσαν οι Παναγιώτης Κελεσίδης και Ανδρεας Μπονόβας. Ο δεύτερος μάλιστα ευχαρίστησε τους διοργανωτές για την πολύ ωραία εκδήλωση και υποσχέθηκε ότι το καλοκαίρι του 2017 , πρώτα ο Θεός, θα είναι ακόμη καλύτερη. Ακολούθησε η απονομή των αναμνηστικών μεταλλίων και διπλωμάτων, στους γηπεδούχους, για να ‘κλείσει’ η αυλαία του τελετουργικού περίπου στις 20:20

Ο Γιάννης Λιμβαίος, έδωσε το Κύπελλο του νικητή στους Ανδρέα Μπονόβα και Παναγιώτη Κελεσίδη
 Ο Γ. Μητροφάνης για το βιβλίο Κελεσίδη

Γιάννης Λυμβαίος και Ανδρέα Μπονόβας, σηκώνουν από κοινού το αναμνηστικό Κύπελλο των γηπεδούχων, ενώ διακρίνονται μεταξύ άλλων και οι Κελεσίδης, Ν, Μποφίλιος, Γ, Μητροφάνης, Μ. Πελοπονήσιος, Σ. Λιερός, Π. Λιβάνιος, Μ. Ρεβύθης, Ι.Λάλας. Χρ.  Αρδιζογλου
Το ραντεβού με τα  δρώντα στον αγωνιστικό χώρο πρόσωπα από τους διοργανωτές, είχε δοθεί στις 22:00 για βραδινό γεύμα στην ταβέρνα «Σταμάτης», που βρίσκεται δίπλα στο κύμα. Και όταν μαζευτήκαμε, ο προπονητής των γηπεδούχων και πρώην φυσιοθεραπευτής σε Ολυμπιακό-Ιωνικό Νικαίας, αλλά και άλλες ομάδες, πήρε το λόγο και μεταξύ άλλων τόνισε: «Ευελπιστούμε του χρόνου να σας έχουμε πάλι κοντά μας, αφού αυτό που γίνεται στη Σέριφο, μας γεμίζει δύναμη για όλη την περίοδο . Και χωρίς να επιθυμώ να καταχραστώ τον χρόνο σας θα ήθελα να πω και δυο λόγια για το βιβλίο του Παναγιώτη Κελεσίδη ... Διαβάζετε, όπως τρέχει το νεράκι. Ήδη διάβασα τα πρώτα έξι κεφάλαια και είμαι σίγουρος, ότι μέχρι αύριο, θα το έχω ‘ρουφήξει’ όλο. Λοιπόν είναι πάρα πολύ καλογραμμένο και απίστευτα αληθινό.... Η ψυχή του Παναγιώτη είναι αποτυπωμένη σ αυτό το βιβλίο.... Αξίζει να το διαβάσει κανείς ανεξάρτητα σε ποια ομάδα ανήκει η αν ασχολείται με το ποδόσφαιρο.... Στις σελίδες του, υπάρχουν πολλές αλήθειες. Ελπίζω να το αποκτήσετε όλοι. Και ευχόμαστε μέσα από την καρδιά μας, να είναι Καλοτάξιδο».....

Ο Παναγιώτης Κελεσίδης, επιδεικνύει το βιβλίο του, ενώ παρακολουθούν οι Γιάννης Λυμβαίος και Γιάννης Μητροφάνης
Ανεπανάληπτο γλέντι δίπλα στην θάλασσα

Στην ταβέρνα «Σταμάτης», που βρίσκεται δίπλα στο κύμα λοιπόν, μας περίμεναν πολλές εκπλήξεις σε μια βραδιά, που θα μείνει βαθιά χαραγμένη στη μνήμη όλων όσοι είχαμε την τύχη να την ζήσουμε. Tα παιδιά από την Π.Ε.Φ.Ο. Σερίφου, είχαν φροντίσει να μας ψυχαγωγήσουν με ‘ζωντανή’ μουσική, που θα συνόδευε σε μια εκπληκτική βραδιά, τα εκπληκτικά εδέσματα που απολαύσαμε. Τρεις εκπληκτικοί μουσικοί, μας ταξίδεψαν με τους ήχους από τα όργανα και τις φωνητικές τους χορδές. Και δεν κρύβουμε, ότι εντυπωσιαστήκαμε όταν μάθαμε ότι είναι ερασιτέχνες και παίζουν μουσική από χόμπι! Όμως, όπως αποδείχθηκε, το κάνουν πολύ καλύτερα και από επαγγελματίες.

Ο Δημήτρης Κουμουρτζής, με δύο τεράστιους άσους των ελληνικών γηπέδων, το Νίκο Γιούτσο και τον Χρήστο Αρδίζογλου, που το 1974, παρ’  ολίγο να ήταν συμπαίκτες στον Ολυμπιακό
Ο λόγος για τον τραγουδιστή που μας ενθουσίασε με τη φωνή και το ρεπερτόριό του, τον Παναγιώτη Καρεκλά (σ.σ. με βασική εργασία στο Κέντρο Δόμησης παρακαλώ) τον οδηγό λεωφορείου Νικόλαο Αξιώτη, που έκανε το μπουζούκι στα χέρια του να …κελαηδεί και τον Γιάννη Λιβάνιο, που έπαιζε κιθάρα, αλλά με οκτώ χορδές για να μπορεί να «σταθεί» και στις ψηλές οκτάβες του νησιώτικου.  Αυτή η αυτοσχέδια ορχήστρα των τριών ατόμων λοιπόν, μας προσέφερε εντυπωσιακές μελωδίες, εν μέσω κρεατοκατάνυξης και μπυρο-οινοποσίας και μας υποχρέωσε να ζήσουμε ανεπανάληπτες στιγμές.

Ο Χρήστος Καλτσας ακούσει με ενδιαφέρον τον Άρη Σταμάτης, όπως και οι Πέτρος Ξανθόπουλος, Μπάμπης Σταυρόπουλος, Τάκης Παντέλης Μίλτος Πελοπονήσιος που εικονίζονται
Τα ζειμπέκικα από «Κελε», Στράντζαλη, Σταμάτη και το σόου Καλτσά και Σταυρόπουλου

Άλλωστε, δεν βλέπει κάποιος πολύ συχνά τον Παναγιώτη Κελεσίδη, να δίνει χορευτικό ρεσιτάλ. Ένα ρεσιτάλ  που ξεκίνησε  από το ζεϊμπέκικο που είναι σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου και μουσική Μάνου Λοϊζου «Δεν θα ξαν’ αγαπήσω» η καλύτερα «Το μερτικό μου απ’ τη χαρά», που ενθουσίασε και καταχειροκροτήθηκε με πρώτο και καλύτερο, από τον Ανδρέα Μπονόβα, που είχε… ανέβει στην πίστα, για να συνδράμει τον «Κέλε». Η ακόμη το Νίκο Πατσιαβούρα, να  ρίχνει τις…στροφές του και να ενθουσιάζει. Ο Άρης Σταμάτης, με το που άκουσε την εισαγωγή ενός από τα πιο ωραία ζειμπεκικα που έχει γράψει ο τεράστιος ρεμπέτης Γιάννης Παπαϊωάννου, το «Πέντε Έλληνες στον Άδη», να σηκώνεται από την καρέκλα του, που ήταν διαγώνια να ανεβαίνει πάνω στο τραπέζι για να το διασχίσει(!) και να χορέψει στην χαλικένια πίστα.  Η ακόμη τον Αιγαλεώτη μάγκα Μπάμπη Σταυρόπουλο, να χορεύει αρχικά την «Δραπετσώνα» των Μικη Θεοδωράκη-Τάσου Λειβαδίκη και στη συνέχεια, για να τιμήσει τον φίλο του, τον τεράστιο Γιώργο Ζαμπέτα, να χορεύει το «Όταν συμβεί στα πέριξ».

Ο Παναγιώτης Κελεσίδης χορεύει και οι Στράντζαλης, Μπονόβας, Πατσιαβουρας, χειροκροτούν
Και λίγο αργότερα, σχεδόν όλοι να τραγουδάνε το «Η θάλασσα του Πειραιά» η καλύτερα «Περαία μου Περαία μου με τον Σαρωνικό σου» του αείμνηστου Γιώργου Μητσάκη, που πρωτοερμήνευσε-αν και οπαδός του Παναθηναϊκού-ο Γιάννης Παριος.  Και μέσα σε όλα αυτά, να παρακολουθούμε τον ανυπέρβλητο Χρήστο Καλτσά, σε τσακίρ κέφι, να τραγουδάει με παντομίμα, δίπλα στον τραγουδιστή και να παίρνει την θήκη από το μπουζούκι, για να κάτσει στην ορχήστρα και να κάνει ότι παίζει μπουζούκι. Και ακόμη τον Τάσο Στράντζαλη, να χορεύει ένα από τα ωραιότερα τραγούδια που έγραψε ο Μάνος Χατζηδάκης σε στοίχους Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου το «είμαι αετός χωρίς φτερά».

Ο Τάσος Στράντζαλης, ενθουσίασε με τις χορευτικές του ικανότητες
Μην αδικήσουμε όμως και το Νίκο Πατσιαβούρα, που χόρεψε το «Βραδιάζει» και το «Δυο πόρτες έχει η ζωή», όπως και το «Μια ζωή μέσα στους δρόμους» του Τάκη Σούκα, που χόρεψε με μοναδικό τρόπο ο Γιάννης Μητροφάνης. Και φυσικά στη..νυχτερινή χορευτική διάταξη ήταν και νησιώτικα, αλλά και χασαποσέρβικα, με τους Μπάμπη Σταυρόπουλο, Γιάννη Μποφίλιο και Πέτρο Λιβάνιο, να είναι κυρίως αυτοί που.. λικνίστηκαν στην πίστα, για να τα τιμήσουν… Ήταν μια ανεπανάληπτη βραδιά, που σίγουρα θα κράταγε πολύ περισσότερο, εάν δεν υπήρχε το πρωινό ξύπνημα, αφού την Κυριακή, μας περίμενε η ξενάγηση και μια ματιά στην ιστορία της Σεριφου.

Και χασαποσέρβικο, από τους Μπάμπη Σταυρόπουλο, Πέτρο Λιβάνιο και Γιάννη Μποφίλιο
Η ξενάγηση στα μεταλλεία και το μνημείο πεσόντων για την απεργία των μεταλλωρύχων

Την επομένη, ξεκινήσαμε νωρίς, για να εντοπίσουμε μέρος από τα μαγευτικά τοπία του νησιού. Οδηγοί  μας, τα παιδιά της Π.Ε.Φ.Ο. και ξεναγός μας ο κ. Θεόδωρος Λιβάνιος.

Ο Ανδρέας Μπονόβας, χειροκροτεί το ζειμπέκικο του Γιάννη Μητροφάνη
Αν γυρίσεις όλη την Σέριφο αυτό που θα σου κάνει σίγουρα εντύπωση είναι τα έντονα σημάδια της μεταλλευτικής δραστηριότητας που υπάρχουν  σχεδόν σε όλο το νησί. Στην περιοχή από τον Κουταλά μέχρι το Μεγάλο Λιβάδι αυτά τα σημάδια είναι ορατά σε κάθε σου βήμα. Η Σέριφος είναι ένα τεράστιο υπαίθριο μουσείο βιομηχανικής ιστορίας. Είναι κρίμα που δεν έχει γίνει καμιά προσπάθεια ανάδειξης αυτής της ιστορίας.

Ο Νίκος Γιούτσος, παρακολουθεί τον Χρήστο Καλτσά στην παντομίμα του ως τραγουδιστής, δίπλα στους Παναγιώτη Καρεκλά και Γιάννη Λιβάνιο
Αναρωτηθήκαμε, πόσο ενδιαφέρον θα παρουσίαζε αν γίνονταν επισκέψιμες κάποιες από τις εντυπωσιακές στοές που υπάρχουν στο νησί. Γιατί είναι κρίμα που εκτός από μια μικρή έκθεση πετρωμάτων και μεταλλευτικών εργαλείων στο Μουσείο που υπάρχει στο Μεγάλο Λιβάδι, δεν υπάρχει άλλος τρόπος για τον επισκέπτη για να αντλήσει πληροφορίες για αυτό το σημαντικό τμήμα της Ιστορίας της Σερίφου. Πάντως ο επισκέπτης που θα αποφασίσει να περιηγηθεί σε αυτές τις περιοχές της Σερίφου θα αποζημιωθεί πολλαπλά. Όλες αυτές οι παλιές εγκαταστάσεις και τα εγκαταλελειμμένα μηχανήματα με φόντο το άγριο τοπίο και το απέραντο γαλάζιο είναι ένα τεράστιο φωτογραφικό πάρκο. 

Ο κ. Θεόδωρος Λιβάνιος,  μας μίλησε για την μεγάλη απεργία των εργατών τον Αύγουστο του 1916.

Στις συγκρούσεις με την αστυνομία που ακολούθησαν στις 21 του μήνα, σκοτώθηκαν 4 εργάτες, οι Θεμιστοκλής Κουζούπης, Μιχάλης Ζωίλης, Μιχάλης Μητροφάνης και Γιάννης Πρωτόπαπας προπάππους της Πρωταθλήτριας μας στην κολύμβηση Βιβής. Ήταν η πρώτη απεργία στην χώρα με νεκρούς, που είχε ως αποτέλεσμα να υπογραφεί στο Διοικητήριο που υπάρχει στο Μέγα Λιβάδι, και ως κτήριο είναι από τα ωραιότερα δείγματα νεοκλασικής αρχιτεκτονικής στο Αιγαίο, για πρώτη φορά στη Ελλάδα συμφωνία  για οκτάωρη απασχόληση «Εφέτες συμπληρώνονται 100 χρόνια, από το γεγονός και θα το τιμήσουμε με σειρά εκδηλώσεων» μας τόνισε ο κ. Λιβάνιος, ο οποίος αναφέρθηκε και στην μεγάλη διαδρομή που έχει η Μεταλλευτική ιστορία στο νησί, από την προϊστορική εποχή μέχρι την δεκαετία του 1960 που σταμάτησαν οριστικά οι εξορύξεις στη Σέριφο.

«Το 1912 τα μεταλλεία έφτασαν να έχουν 2000 εργάτες που είχαν έρθει σχεδόν από όλη την Ελλάδα. Από το 1933  και μετά την εταιρεία Σέριφος-Σπηλιαζέζα  διοίκησε ο Αιμίλιος Γκρώμαν, γιός του Γεώργιου. Μετά τον πόλεμο οι Γκρώμαν εκδιώχθηκαν από την Σέριφο και την Ελλάδα, ως δοσίλογοι, συνεργάτες των Γερμανών» μας τόνισε μεταξύ άλλων ο υπεύθυνος επί των πολιτιστικών θεμάτων του νησιού.

Ιστορική στιγμή η φωτογραφία των μελών της αποστολής και των συνοδών μας στο Μνημείο πεσόντων στο Μεγάλο Λιβάδι. Διακρίνονται από αριστερά: Γ. Παπακωνσταντίνου, Ν. Μποφίλος, Κ. και Χ. Καλτσάς, Ι. Λιμβαίος, Α. Μπονόβας, Τ. Στράντζαλης, Π. Κελεσίδης, Α.Σταμάτης, Ι. Χρυσολαράς. Ν. Γιούτσος,Ν. Πατσιαβούρας, Α. Πασπαλιάρης, Χρ. Αρδίζογλου
Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε το Μνημείο Πεσόντων, το οποίο δημιουργήθηκε και εγκαινιάστηκε στις 21 Αύγουστου 1984. όταν Υπουργός Εργασίας ήταν ο αείμνηστος Ευάγγελος Γιαννόπουλος «Εφονεύθησαν εδώ στο Μεγάλο Λιβάδι Σερίφου στη απεργία Μεταλλωρύχων την 21-0-1916, διεκδικώντας 8ωρη εργασία και αύξηση μεροκάματου  κατά του εργοδότου φεουδάρχη Γεωργίου Γκρώμαν Θεμιστοκλής Κουζούπης, Μιχάλης Ζωίλης, Μιχάλης Μητροφάνης και Γιάννης Πρωτόπαπας. Στη μνήμη των και όσων αγωνίστηκαν μαζί τους» αναφέρει η επιτύμβια πλάκα του μνημείου.

Ο «Κύκλωπας» ως… κατευόδιο

Ο Ανδρέας Μπονόβας έχοντας δίπλα του, τους Σπύρο Φραγκουλάκη-Παναγιώτη Κελεσίδη, σηκώνει το ποτήρι του και ευχαριστώντας  τους διοργανωτές, εύχεται «και του χρόνου». Καθιστοί οι Χρήστος Αρδίζογλου, Άρης Σταμάτης, Μπάμπης Σταυρόπουλος
Κατά τον μύθο ο Οδυσσέας, στο γυρισμό για την Ιθάκη πέρασε από την Σέριφο και συνάντησε τον Κύκλωπα Πολύφημο ο οποίος τον κατευόδωσε  σημαδεύοντας τον με το βράχο έξω από τον όρμο του Κουταλά. Με φόντο λοιπόν τα Κυκλώπεια Τείχη, μέρος των οποίων είναι ορατά και από το Μεγάλο Λιβάδι, οι διοργανωτές, μας έκαναν το τραπέζι δίπλα στο κύμα.

Νίκος Γιούτσος και Γιάννης Λάλας, υπογράφουν τη μπάλα, αφήνοντας το …αποτύπωμα τους υπό το βλέμμα των Πατσιαβούρα, Αρδίζογλου, Παντέλη και του «Κύκλωπα» Σπύρου Φραγκουλάκη
Στην ταβέρνα «Κύκλωπας-Η Κυρά Μαρία» μας υποδέχτηκε ο Σπύρος Φραγκουλάκης, που με την οικογένειά του, μας περιποιήθηκαν με άφθονο ψάρι και εκλεκτούς μεζέδες. Κάποιοι από τους παρευρισκόμενους, απόλαυσαν τα λαμπερά νερά στον κόλπο του «Μεγάλου Λιβαδιού», ενώ οι διεθνείς υπέγραψαν δύο μπάλες. Η μια δόθηκε ως δώρο στον Σπύρο Φραγκουλάκη και η άλλη στο Γιάννη Λιμβαίο, το γκολ του οποίου ψηφίστηκε ως το ωραιότερο στον αγώνα. ο Ανδρέας Μπονόβας, η «Αντρέ Μπονέ», όπως τον αποκαλούσε ο Πέτρος Ξανθόπουλος, ευχαρίστησε τα παιδιά της Π.Ε.Φ.Ο . Σερίφου για την άψογη φιλοξενία και υποσχέθηκε να τη ανταποδώσει όταν ανέβουν στην Αθήνα, για τη… ρεβάνς.

Σε τραπέζι δίπλα στο κύμα, απόλαυσαν εκλεκτούς μεζέδες οι Νίκος Πατσιαβούρας,Τάκης Παντέλης, Τάσος Στράντζαλης, Χρήστος κ Κώστας Καλτσάς,  Πέτρος Ξανθόπουλος
«Επιθυμώ να ευχαριστήσω και να συγχαρώ εκ μέρους των συμπαικτών μου,  όλους τους συντελεστές της ωραίας αυτής εκδήλωσης φιλανθρωπικού χαρακτήρα. Ο σεβασμός και η αγάπη που εισπράττουμε σε αυτό το υπέροχο νησί, την Σέριφο,  είναι ανεπανάληπτος. Θέλω ακόμη να συγχαρώ τον Θεόδωρο Λιβάνιο, που μας έδωσε την δυνατότητα να γνωρίσουμε με την ξενάγηση που μας έγινε, το υπέροχο νησί της Σερίφου. τελειώνονταν να συγχαρώ και να ευχαριστήσω τους συμπαίκτες μου. Αυτά τα τεραστία ονόματα του ελληνικού ποδόσφαιρου, για το ήθος και την συμπεριφορά τους. Εύχομαι και του χρόνου να έχουμε υγεία να ξανάπαμε γιατί πλέον έγινε θεσμός η παρουσία μας στο νησί της Σερίφου», τόνισε μεταξύ άλλων ο ηθικός αυτουργός του ταξιδιού μας στη Σέριφο και ο δημιουργός της ομάδας επίλεκτων διεθνών.

Ο Μπάμπης Σταυρόπουλος, ρητορεύει πάνω από το Μπονόβα. Διακρίνονται και οι Λάλας, Σταμάτης, Σρδίζογλου, Πασαπαλιάρης, Κελεσίδης
Στη Σέριφο ζήσαμε μια μαγεία. Όλη η Σέριφος μια αγκαλιά της οποίας σώμα ήταν οι άνθρωποι που ηγούνται στην Π.Ε.Φ.Ο. Σερίφου. Μας έσφιξαν γερά σε ένα μαγικό διήμερο και γέμισαν ήχους γεύσεις, αρώματα και εικόνες, που θα μας συντροφεύουν για όλο το καλοκαίρι. Ο αγώνας των παλαιμάχων του νησιού με τη μεικτή Ελλήνων διεθνών στην οποία ηγείται ο ανυπέρβλητος και γεννημένος νικητής Ανδρέας Μπονόβας, είναι πια από τους μεγαλύτερους θεσμούς στην Ελλάδα.

Η Σέριφος, έγινε πια σταθμός για την ζωή μας...

Ανδρέας Μπονόβας δίνει στον Γιάννη Λιμβαίο τη μπάλα που κέρδισε για το καλύτερο γκολ και ο Παναγιώτης Κελεσίδης στον Σπύρο Φραγκουλάκη για τη φιλοξενία στον «Κύκλωπα». Διακρίνονται και οι Χρηστος Αρδίζογλου, Γιάννης Μποφίλιος, Αρης Σταμάτης
Το τελευταίο ‘κλικ’ του φωτογραφικού φακού με τους παλαίμαχους διεθνείς και τον Σπύρο Φραγκουλάκη, ως κατευόδιο για να θυμόμαστε τον «Κυκλωπα» το Μεγάλο Λιβάδι και τη Σέριφο. Καθιστοί οι Χρήστος Καλτσάς, Γιάννης Λιμβαίος Νοτάλης Μποφίλιος. Και όρθιοι: Πασπαλιάρης, Σταυρόπουλος, Πατσιαβούρας, Αρδίζογλοιυ, Γ. Μποφίλος, Σιδέρης, Παντέλης, Ξανθόπολος, Στραντζαλης, Μπονόβας, Κελεσίδης, Λάλας

Σχόλια

  1. Ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα διαβάζοντας το θέμα. Δε γνωρίζω πόση ώρα χρειάστηκε ο κύριος Δημήτρης Κουμουρτζής, για να γράψει το άρθρο του, που αν και τεράστιο είναι παρά πολύ ενδιαφέρον και το… ρούφηξα . Ομως πρώτη φορά διαβάζω σε αθλητική ιστοσελίδα θέμα με τόσες αναφορές σε πολιτισμό και ιστορικά στοιχεία. Και όλα αυτά κατάφερε να τα συνδυάσει με το αθλητικό γεγονός, που η αλήθεια είναι ότι από μόνο του, δεν θα ήταν μεγαλύτερο από 300 λέξεις… Ο κύριος Κουμουρτζής κατάφερε λοιπόν να το κάνει… Σεριφιάδα(κατά το Ιλιάδα) εμπλουτίζοντας το θέμα και με πολύ καλές φωτογραφίες. Πολλά του μπράβο λοιπόν, αφού μέσα από το κείμενο διαφημίζει και τη Σέριφο, στην οποία με όσα γράφει μου έδωσε ερέθισμα να την επισκεφτώ. Συγχαρητήρια σε όλους για την εκδήλωση. Τόσο στα παιδιά που αποτελούν την Π.Ε.Φ.Ο. Σερίφου, για τη πρωτοβουλία τους, όσο και για τους Έλληνες παλαίμαχους διεθνείς, που έπαιξαν σε αυτό το γήπεδο για φιλανθρωπικό σκοπό. Και φυσικά συγχαρητήρια και στην ιστοσελιδα σας, που φιλοξένησε το θέμα. Τέτοια θέματα, λείπουν από το αναγνωστικό κοινό και έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΑΝ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΦΙΛΟΣ ΤΗΣ ΑΕΚ, ΔΙΝΩ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΦΟ ΣΕΡΙΦΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΣΥΝΔΙΑΣΑΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ. ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΜΟΥΡΤΖΗ, ΠΟΥ ΕΙΔΙΚΕΥΕΤΑΙ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΛΑΙΜΑΧΩΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε Γιώργο... Ο Δημήτρης είναι ο κορυφαίος ρεπόρτερ παλαιμάχων σε όλη την χώρα...

      Διαγραφή
  3. Ασχολούμαι περισσότερο με τον κλασικό αθλητισμό και δεν σας κρύβω, ότι δεν είμαι οπαδός του Ολυμπιακού. Θα έλεγε μάλιστα ότι με εκνευρίζει το γεγονός, ότι στο ποδόσφαιρο όλοι οι Έλληνες, εκτός από τους οπαδούς του Ολυμπιακού, μιλάνε για ‘κλοπές’ τίτλων, από την ομάδα του Πειραιά. Αποφάσισα να κάνω σχόλιο, γιατί ΕΝΤΥΠΩΒΣΙΑΣΤΗΚΑ, από την δράση της Π.Ε.Φ.Ο. Σερίφου. Και από αυτά που διάβασα σε προηγούμενο άρθρο του κύριου Δημήτρη Κουμουρτζή ότι έχει κάνει, αλλά και από όλα όσα έγιναν στην Σέριφο, με τον αγώνα των επίλεκτων παλαίμαχων διεθνών . Και ως άνθρωπος, ΔΙΝΩ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ, σε αυτούς που με την δράση τους, ανεβάζουν ένα σκαλί παραπάνω το επίπεδό μας ως κοινωνία. Γιατί αυτό θεωρώ ότι κάνουν οι άνθρωποι στην ΠΕΦΟ Σερίφου. Συγχαρητήρια για την δράση τους και καλή δύναμη στο μέλλον. Τέτοιες δράσεις και φυσικά ο πολιτισμός, ενώνουν ΟΛΟΥΣ τους φιλάθλους, ανεξάρτητα με την ομάδα που υποστηρίζουν. Πολλά συγχαρητήρια και στον Κύριο Δημήτρη Κουμουρτζή, για την ποιότητα της γραφής του, αφού έχει κάτι διαφορετικό και είναι αναλυτικότατος στις περιγραφές του. Ευχαριστώ για την φιλοξενία του σχόλιου μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Κάνε σχόλιο

TOP NEWS

Homo epistimonous

Πρώτο Champions League για την Παρί Σεν Ζερμέν, 5-0 την Ίντερ στον τελικό!

Η Τσέλσι ισοπέδωσε τον Παναθηναϊκό

Στην τελική ευθεία για τον Μαραθώνιο: Μπείτε στην «Ομάδα Προσφοράς ΟΠΑΠ» με τρία απλά βήματα (video)

Απέφυγε τα χειρότερα η ΑΕΚ, 2-2 με Βόλο στο Πανθεσσαλικό (video)

Πέρασε από του Ρέντη ο ΠΑΟΚ, 3-2 τον Ολυμπιακό

Να τους σκίζει το λαρύγγι...

Άρης-Κηφισιά 1-1: Το «κύκνειο άσμα» του Χιμένεθ στο «Βικελίδης» (video)

Translate

ΣΤΕΙΛΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΟΥ!

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Επικοινωνία

flogaspot@gmail.com